Kolesarski blog | Anže Česen | #1

Kolesarski blog | Anže Česen | #1

Gravel vs MTB


Gravel, nekaj novega. Nekaj za kar pred enim letom sploh nisem pomislil, sedaj pa prava mala revolucija z vprašanjem Gravel ali MTB? 

Bil sem skeptičen, da cestno kolo nikakor ne sodi na makadam, blato ali pesek. Veliko je bilo napisanega in dokler niso prišli na svet posnetki, kako se dejansko gravel obnaša izven utrjenih poti, nisem verjel da je možno, da „specialka“ prenese oziroma absorbira takšne napore po brezpotju.
Zakaj sem sploh razmišljal, da bi šel na Gravel... 

Želel sem delati večje razdalje, kar je z mojim 15 let in več starim MTB bilo težje. Saj se je dalo, ampak bil je napor. Pravim, da za nas velja slogan: kar je za druge preveč, je za nas ravno prav. Vendar priznam, dolgi in ravni cestni odseki za MTB so bili naporni. 

Zato sem želel nekaj lahkega, aerodinamičnega a še vedno vzdržljivega. 

Korenine, blato, pesek to je podlaga makadamskih cestnih koles. Temu se ne želim odpovedati. Želel sem, da se ob koncu začrtane asfaltirane površine še vedno nadaljuje užitek na kolesu. 

Nikoli si ne želim, da pridem do situacije, ki pravi „Obrni, saj je tehnično neizvedljivo“. Potreboval sem kolo, ki bi bil kos asfaltu, betonu, klancu, pesku, blatu ter koreninam. Zato sem potreboval prav ergonomijo gravel kolesa.

Želel sem, a še vedno sem bil skeptičen ali je res možno, da specialka „absorbira“ takšne vibracije. Ker sem ziheraš sem se odločil, da dobro premislim, pregledal veliko fotografij, posnetkov, mnenj, videnj ter navsezadnje, da zaupam ekipi Maxisport Čerin in se končno po 15 letih usedem na cestno kolo, ki mu tudi makadamska podlaga ustreza.

Ekipi Maxisport Čerin sem povedal „zahteve“ in jim razložil, da se ne spoznam na opremo in kolesa, tu sem še nekako analogno podkovan.

Zame je vse podobno... 

A kmalu sem spoznal, da je tu svet tako širok kot pri teku. Nič ni slučajno in nič ni, kar tako. Vse z namenom uporabnikove namembnosti samega kolesa.

Popolnoma sem jim zaupal. Saj lahko samo z zaupanjem, gradiš dolge naporne makadamsko-cestne kilometre.

Prva drža napadalna, hitra, aerodinamična a še vedno zelo stabilna. Pinarello Grevil gravel kolo lahko, a še vedno zelo vodljivo. Vilice pa, hmm vedel sem...

Kmalu pa več v naslednjem zapisu „Prva vožnja“...

Instagram: Anže Česen