Kako oprati kolo? | 5 korakov do čistega kolesa | Maxisport svetuje

Kako oprati kolo? | 5 korakov do čistega kolesa | Maxisport svetuje

Čiščenje kolesa je nujno, v kolikor želiš kolesu precej podaljšati njegovo življenjsko dobo. V tem blog zapisu ti bomo predstavili kaj vse potrebuješ za čimbolj enostavno čiščenje cestnega, gravel ali gorskega kolesa in kako pravzaprav celoten postopek pranja poteka.

Kaj potrebuješ za pranje kolesa?

Za pranje kolesa potrebuješ posodo za vodo oziroma vedro in seveda - vodo.

Priporočamo ti, da imaš vodo priklopljeno na vrtno cev in pištolo za vodo nastavljeno na pršenje, saj tako ne boš poškodoval dele kolesa.

Nato potrebuješ čistilo za kolo - Bike Wash, čistilo pogonskega sklopa oziroma Chain Cleaner in gobo oziroma rokavico za pranje kolesa iz mikrovlaken. Dobro je imeti kar dve saj boš eno imel za čiščenje pogonskega sklopa, drugo za pranje kolesa.

Če nimaš nič od našteštega in si čisti začetnik pri pranju kolesa, potem bi ti svetovali nakup bucketa - seta za čiščenje koles oziroma vedra, v katerem dobiš tudi obe čistili, rokavičko in tudi mazivo za verigo kolesa, krpo in - vedro. Pod osnovne stvari za pranje kolesa bi dodali zraven še krtačo ali čopič za čiščenje verige in pogonskega sklopa. Dodatne stvari, ki bi jih priporočali so pa stojalo za kolo, en rabljen bidon, nosilec verige za čiščenje kolesa, ščetko pogonskega sklopa in ščetko za bolj težko dostopne dele na kolesu. 

Priprave na pranje kolesa

Preden začneš prati kolo, si moraš pripraviti zadeve za pranje. V svoje vedro natočiš nekaj čistila za kolo in vodo. Za čiščenje pogonskega sklopa lahko uporabiš en rabljen bidon in čistilo za verigo oziroma Chain Cleaner. Bidon napolniš nekje do 20% s čistilom za verigo in nato čistilo v kombinaciji s čopičem uporabiš za čiščenje pogonskega sklopa. Čistilo iz bidona lahko nato uporabiš za več pranj kolesa in s tem prišparaš. Iz kolesa nato pobereš vse dodatke, kot so kolesarska torbica, pumpica in kolesarski števec.

Pranje kolesa

Nato prvič zmočiš svoje kolo. Ko pereš kolo, vedno pazi, da voda ni pod prehudim pritiskom. S tem prvim pranjem probaš ostraniti kakšne večje kose umazanije. Ko odstranjuješ zadnji obroč s kolesa, je najbolje, da veriga ni pod obremenitvijo. Zato zadaj prestaviš v najmanjši verižnik. 

Iz kolesa odstraniš oba obroča. Če nimaš stojala za pranje kolesa, potem pustiš oba obroča na kolesu in lahko kolo očistiš tudi tako, da je samo prislonjeno ob steno. Za pranje kolesa na stojalu so zelo uporabni nosilci verig. Vedeti moraš samo, ali imaš klasično Quick Release zapenjalo, potem potrebuješ temu primeren nosilec. Na večini koles z disk zavorami se pa uporablja Thru-Axle os, kar pomeni, da potrebuješ nosilec, ki bo ustrezal takšnemu tipu okvirja.

Postopek čiščenja pogonskega sklopa kolesa

Pri čiščenju pogonskega sklopa očistiš verigo, zadnji menjalnik, verižnika na gonilki in sprednji menjalnik. Da lahko dobro očistiš oba verižnika na gonilki, pa spredaj prestaviš in očistiš še drug verižnik. Pri čiščenju kasete moraš biti še posebej pazljiv, da ne zamažeš zavorne površine z umazanijo. Enostaven namig je, da malo nagneš obroč ob čiščenju in bo tako umazanija težje prišla na obroč ali disk. Nato z vodo spereš čistilo za verigo in umazanijo s pogonskega sklopa in z gobo ali rokavičko, ki je bila namočena v vodo in čistilo za kolo, očistiš še pogonski sklop kolesa. Pazi, da dobro očistiš še koleščke na menjalniku in vse pregibne dele, tako na zadnjem kot tudi sprednjem menjalniku kolesa. Očistiš sprednji verižnik, na kateremu trenutno ni verige. Prestaviš spredaj in očistiš še drug sprednji verižnik, gonilko in pedala. Na koncu ne pozabi še na kaseto. 

Čiščenje kolesa

Nato se lotiš še čiščenja preostalega dela kolesa, tako da vzameš čisto gobo ali rokavičko. Kolo začneš čistiti pri zgornjem delu in se pomikaš proti spodnjem. Pazi, da dobro očistiš tiste bolj skrite dele na kolesu in predvsem pregibne dele, na primer zavore. 

Ker se pogonski sklop nahaja na zadnjem delu kolesa, bo okvir po vsej verjetnosti najbolj umazan prav tam. Zato je dobro, da na tem delu malo bolj pritisneš z gobo. Če imaš mehanske prestave in vidiš, da žice prestav pridejo ven pod okvirjem, potem moraš tam tudi dobro očistiti, saj bo v nasprotnem primeru prišlo do slabega prestavljanja. 

Čiščenje obročev

Nato se lotiš še čiščenja obročev. Najlažje je, da najdeš ventil zračnice ter začneš s čiščenjem tam. Ko očistiš celoten obroč med naperami in prideš nazaj do ventila, se lotiš še čiščenja naper, pest in gume oziroma plašča za kolo. Isti postopek ponoviš še na drugemu obroču. Nato še zadnjič spereš obroče in preostali del kolesa. 

Zadnje pranje in priprave kolesa na nove podvige

Na kolo natakneš oba obroča in kolo postaviš na tla. Ponovno odpneš sprednji in zadnji zapenjalec ter z drugo roko malo potisneš na kolo, da se oba obroča pravilno usedeta v ležišče kolesa ter zapneš oba zapenjalca. Na varno mesto postaviš kolo, da se čez noč posuši in nato namažeš verigo. Več o čiščenju in mazanju same verige pa v prihajajočem zapisu.

Upamo, da so ti naši nasveti prav prišli in da se tvoje kolo sedaj sveti. Se vidimo na kolesu!