Nova Dogma GR in tretja generacija Grevil F | Maxisport novice

Nova Dogma GR in tretja generacija Grevil F | Maxisport novice

 

Pinarello je predstavil dve novi gravel kolesi – Dogma GR in tretjo generacijo Grevil F. V tem blogu bomo predstavili oba modela, najprej pa pojasnili glavno razliko med njima.

Dogma GR je zasnovana za UCI gravel dirke in nosi naziv »najlažje aero gravel tekmovalno kolo«. Namenjena je krajšim dirkam, ki pri profesionalcih trajajo približno štiri ure, ter manj zahtevnemu terenu.

Grevil F pa je oblikovan za daljše preizkušnje (šest ur in več) ter zahtevnejše razmere, ki lahko vključujejo tudi blato in neutrjen teren. Ponaša se s hitrostjo in odzivnostjo modela Dogma F, okretnostjo in nadzorom modela Crossista ter oprijemom modela Dogma XC.

 

 

Glavne razlike

Dogma GR
– Namenjena dirkam, krajšim od petih ur; odlično se obnese na trdi podlagi ter na finem makadamu.
– Izdelana iz najvišjega razreda Pinarellovega karbona, ki zagotavlja optimalno razmerje med togostjo in težo.
– Omogoča uporabo plaščev do širine 45 mm spredaj in 42 mm zadaj.
– Opremljena z nosilci za bento torbico in blatnike ter z integriranim prostorom za shranjevanje v spodnji cevi.

Grevil F
– Namenjen dirkam, daljšim od petih ur; primeren za mešane podlage, grob makadam in blato.
– Na voljo v treh razredih karbona, ki so težji, a udobnejši od tistega pri Dogmi GR.
– Omogoča uporabo plaščev do širine 50 mm spredaj in zadaj.
– Ima notranji prostor za shranjevanje v spodnji cevi ter nosilce za torbico na zgornji cevi, torbo za okvir, blatnike in prtljažnik.

 

Razlike v geometriji

 

Razlika med modeloma je tudi v geometriji. Grevil F omogoča namestitev plaščev širine do 50 mm in več, kar izboljša stabilnost na zahtevnejšem terenu, medtem ko je Dogma GR po zasnovi bližje vrhunskemu cestnemu modelu Dogma F, ki ga v dirkah uporablja ekipa Ineos Grenadiers, in omogoča uporabo plaščev do širine 45 mm.

Pomembna novost nove generacije Grevil F v primerjavi s prejšnjo je tudi več možnosti za namestitev kolesarskih torb. Prejšnja generacija je imela manj možnosti, medtem ko nova generacija ima integrirane pritrdilne točke za aerodinamično montažo torb in torbic, posebej razvite za solo endurance dirkanje. Vsi dodatki so zasnovani tako, da so karseda aerodinamični.

 

 

Skupne možnosti opreme

 

Nekatere od možnosti, ki so na voljo pri obeh modelih, vključujejo:

Racing Bento – ozka in lahka bento torbica, ki jo namestimo na zgornjo cev kolesa, katere oblika je namenoma zožana, da ne prihaja do drgnjenja ob kolena. Idealna je za krajše dirke, krajše od dveh ur. Vsebuje integriran komplet orodja, ki je enostavno dostopen.

Tool System – popolnoma integriran sistem orodja, nameščen v spodnjo cev okvirja. Ta rešitev izboljša aerodinamiko in hkrati poskrbi, da ostane oprema vedno suha. Integriran komplet orodja in torbica sta enostavno dostopna.

Stability – novo oblikovana odprtina v spodnji cevi, namenjena shranjevanju sistema orodja, omogoča centralizacijo mase in s tem boljšo stabilnost pri zahtevnih spustih. Torbica za orodje ima originalno obliko in je optimizirana za prileganje notranjosti spodnje cevi. Vsebina: 1 CO₂ bombica, nastavka za CO₂, montirači za plašče, TPU zračnica in mini tlačilka.

Gravel TT Bars – aerodinamični podaljški, pritrjeni na krmilo. Možnost nastavitve dosega in višine podaljškov ter opor za komolce. Vgrajen nosilec za kolesarski računalnik na podaljških in možnost nastavitve naklona.

 

 

Dodatne značilnosti Grevil F

 

Grevil F in Dogma GR imata oba novo Adaptive Seatpost sedežno oporo z longitudinalnim prilagajanjem do 10 mm pri Grevil F, medtem ko pri Dogmi GR ta znaša 8 mm. Je lažja, učinkovitejša pri absorpciji vibracij in izboljša udobje na daljših vožnjah.

 

Grevil F pa ima še dodatne rešitve, ki ga ločijo od Dogme GR:

  • Frame Bag – aerodinamična torba za okvir, ki se s pomočjo Fidlock magnetnega sistema varno pritrdi na okvir. Je lahka, stabilna tudi na zahtevnem terenu in omogoča hiter dostop med dirko za hitre servisne postanke.

  • Twin Arms – posebna zasnova zgornjih cevi zadnjega trikotnika, ki v kombinaciji z Adaptive Seatpost še bolj učinkovito blaži tresljaje ter zagotavlja izjemen oprijem tudi na najbolj razgibanih poteh.

  • Down Tube – spodnja cev je oblikovana za optimalno aerodinamiko pri uporabi 750 ml bidonov. Vgrajen prostor za shranjevanje omogoča namestitev integrirane torbice za orodje brez odstranitve nosilca bidona, s čimer odpade potreba po torbici pod sedežem. To dodatno izboljša aerodinamiko in prihrani dragocene vate.

  • Nova Onda vilica – elegantno oblikovana vilica s prefinjenim profilom in natančno izračunano ukrivljenostjo izboljša udobje ter vodljivost, hkrati pa je lažja od vilice prejšnje generacije Grevil F.

 

Spremembe v geometriji Grevil F

Med drugimi spremembami pri novem Grevil F je tudi za 1 cm daljša zgornja cev, ki prispeva k večji stabilnosti. Na voljo sta dve možnosti vilic, kar zagotavlja enako vodljivost pri vseh velikostih okvirja. 

 

 

Različice in materiali okvirjev

 

Grevil F je na voljo v petih različicah – F9, F7, F5, F3 in F1. Med seboj se razlikujejo po opremi ter tipu karbona, uporabljenega pri izdelavi okvirja. Modela F9 in F7 sta izdelana iz karbona T900, modela F5 in F3 iz karbona T700, najosnovnejši model F1 pa iz karbona T600. Višji razred karbona omogoča lažji okvir pri enaki togosti in trdnosti, medtem ko nižji razredi zahtevajo več materiala, kar poveča težo, a hkrati zniža ceno.

Dogma GR kot vrhunsko tekmovalno kolo uporablja najvišji razred karbona M40X, ki se je že izkazal pri najnovejši Dogmi F kot izjemno lahek, odziven in trpežen. Gre za trenutno najbolj napreden karbonski okvir na trgu.

 

 

Posebnosti Dogma GR

 

Zanimivo je, da je pri Dogmi GR Pinarello uporabil integrirano karbonsko krmilo z nosilcem Talon Ultra Fast GR, enako kot pri cestnih modelih. Po obsežnem testiranju na Dogmi GR so se odločili ohraniti enako geometrijo kot pri Talon Ultra Fast, z 7° razširitvijo in 7° nagibom proti notranjosti. Različica GR ima dodana dva kovinska vložka na zgornji strani, ki služita kot pritrdilni točki za nove TT Gravel podaljške.

 

 

Druge značilnosti so:

  • Headtube Bow – aerodinamična oblika glave okvirja, t. i. »nos«, ki je bila prvič predstavljena pri modelu Dogma F8 leta 2014, se nenehno razvija. Najnovejša izvedba ima zmanjšan volumen in ožji sprednji rob, kar izboljša aerodinamiko frontalnega dela okvirja.

  • E-TICR krmilni ležaj – nova, lažja izvedba z izboljšano integracijo vseh kablov. Zmanjšanje širine glave okvirja je zahtevalo popolno prenovo krmilne cevi. Razvili so inovativno eliptično obliko, ki vključuje povsem nov ležajni sistem z različnima dimenzijama ležajev: širšim spodaj in ožjim zgoraj.

  • Prednja os – skrita navojna pritrditev prednje osi, ki izboljša aerodinamične lastnosti in poskrbi za čistejši videz vilice.

 

Zaključek

Z novima modeloma Dogma GR in Grevil F Pinarello razširja meje zmogljivosti gravel koles. Dogma GR je usmerjena v čisto hitrost in učinkovitost na krajših, hitrih dirkah, medtem ko Grevil F prinaša vsestranskost in vzdržljivost za najzahtevnejše terene in daljše preizkušnje. Oba modela združujeta napredno aerodinamiko, premišljeno geometrijo in vrhunske materiale, pri čemer vsak izmed njiju jasno cilja na svoj tip kolesarja.