Gravel kolo | Pinarello Grevil | Campagnolo Ekar 13p | Shamal Carbon DB

Gravel kolo | Pinarello Grevil | Campagnolo Ekar 13p | Shamal Carbon DB

Lastnosti:

Okvir: Pinarello Grevil

  • Torayca T700 UD
  • Asimetričen okvir
  • Flexstays; posebno izdelana zadnja vilica, da lepše pobira vibracije
  • Aerodinamična sedežna opora
  • Think2 sistem; Lahko namestite električno opremo ali mehansko
  • Italijanski navoj gonilnega ležaja
  • Možnost namestitve treh košaric za bidon
  • Možno je namestiti sistem z enim ali dvema verižnikoma spredaj
  • Samo za "disk" zavore
  • Spredja os 12x100 mm
  • Zadnja os 12x142 mm
  • Onda sprednja vilica
  • Maksimalna širina plašča 700x42 mm | 650bx2.1

Obroči: Campagnolo Shamal Carbon DB

  • 1585g
  • 2-Way Fit; možna namestitev "clincher" in "tubeless" plaščev
  • Notranja širina je 21mm
  • Kompatibilni s Campagnolo, Shimano in Sram kolesarsko opremo
  • Višina sprednjega obroča je 35mm
  • Višina zadnjega obroča je 40mm
  • Samo za "disk" zavore
  • Ob nakupu prejmete: 50mm tubeless ventilj, 2 montirača, Kit za konverzijo na 11 ali 12 prestav

Oprema: Campagnolo Ekar 13s

  • 2385g
  • 1x13 sistem
  • Gonilka dolžin 165, 170, 172.5, 175mm; 615g (172.5mm, 38 zob)
  • Sprednji vverižnik velikost 38, 40, 42 in 44 zob
  • Zadnji verižnik 9-36, 9-42, 10-44

Plašči: Vittoria Terreno Zero 700x38

Zračnice: Tubolito Gravel/CX

Sedež: Berk Hlod

Košarice za bidon: Most the Wings carbon

Pedala: Look Keo Blade titan Look Keo Blade titan

 

Kolo za vožnjo po makedamu, makedamkar ali kar gre meni najlepše po jeziku je kar gravel bike ali gravel kolo. Gravel kolesa so v zadnjem letu doživela ponovni porod. Kot smo videli po testih gravel koles je večina kolesarjev skeptičnih preden kolesa ne preizkusijo po testu smo pa vsi navdušeni. 

V zadnjih letih smo se pretežno vozili s cestnimi kolesi in smo vedno opazovali makedamske poti na vrhu hriba in se spraševali kam vodi, kakšen je razgled itd. Z gravel kolesom je vožnja po makedamskih poteh pravi užitek, ker nismo opredeljeni samo na cesto nas najbolj prepriča prav ta občutek svobode, ki ga občutimo, ko smo sami v naravi in ne "šviga" mimo vas polno avtomobilov. Zagotovo je nekaj v tem občutku svobode in zvoku vetra, čivkanje ptičev, ki daje gravel kolesom tisto pozitivno točko, ki ga veliko cestnih kolesarjev pogreša in nas zato tako hitro navduši. Neko vrsto zadovoljstva zagotovo doda tudi adrenalin, ki ga občutimo pri spustih in vzponih po makedamskih in gozdnih poteh. Zelo dober občutek je, ko startamo iz hitrosti mestnega življenja na gravel kolo in se čas počasi upočasni, ko pridete na kakšno prečudovito razgledno točko, ki jih v Sloveniji ne manjka nas pa ta občutek svobode zagotovo prevzame četudi za kratek čas lahko res globoko zadihamo in se sprostimo...

Sedaj pa bolj podrobno o okvirju Pinarello Grevil. To ni standardno gravel kolo. Uporabite lahko tri košarice za bidon ter kakšno torbo na krmilu. Tukaj se pa podobnosti z večjim delom gravel kolesi kot jih vidite pri drugih proizvajalcih koles končajo. Na večino "pravih" gravel koles lahko namestite polno torb čez okvir ter v zadnji trikotnik okvirja, sprednje vilice ki jih pri Pinarello Grevilu ne morete oz. bi vam to odsvetovali saj cevi niso narejene za dodatno obremenitev, kjer bi torbe lahko namestili.

Poleg tega, da kolo ni najbolj primerno za več tedensko potovanje in tovorjenje vse opreme na okvirju je tudi maksimalna širina plaščev le 650x2.1 ali 700x42. Pravi makedamkarji bi se hitro pritoževali nad zelo ozkimi plašči. 

Na Grevila sicer lahko namestite tudi sistem 2x ampak danes je tudi teh sistemov zelo malo na "pravih" kolesih za makedam. 

Se mogoče sprašujete zakaj bi kupili Pinarello Grevil kolo? Hja, pozitivnih stvari je več. Prva je zagotovo hitrost in temu povezana lastnost vsestranskosti. Tudi s plašči 700x38 se boste lahko vozili z vašimi prijatelji, ki imajo cestna kolesa. Hkrati boste pa brez problema kolesarili po makedamskih poteh. Za izvrsten prenos moči na podlago, kolesu dopušča, da se lahko kosa s cestnimi kolesi tudi po asfaltiranih površinah. Medtem, ko zadnaj vilica s tehnologijo "flexstays" absorbira konstantne vibracije in omogoča udobnejšo vožnjo po gozdnih in makedamskih poteh. Pri Pinarellu so skrbno izbrali tudi zmes ogljikovih vlaken, ki jih uporabljajo pri Grevilu. Oznaka Torayca T700 najdete tudi pri kolesih Prince kar pomeni, da spada v srednji višji razred pri proizvajalcu koles Pinarello. Če boste pogledali pri drugih proizvajalcih koles boste hitro ugotovili, da to različico ogljikovih vlaken določeni proizvajalci uporabljajo tudi pri kolesih najvišjega razreda. Pinarello izdeluje tudi model Grevil+, kateri ima oznako ogljikovih vlaken Torayca T1100, o temu pa kdaj drugič... Tukaj je potem še večini dobro poznana asimetrična oblika okvirja ter aerodinamična oblika sedežne opore, ki vizualno še doda ta občutek hitrega kolesa, ki po vseh vožnjah, ki smo jih opravili prav zagotov je.

Druga lastnost, ki Pinarello Grevil gravel kolo loči od konkurence je tudi položaj na kolesu, ki je bolj podoben cestnim kolesom kot pa potovalnim makedamkarjem. In tukaj je mogoče pravi trenutek, ko se mora vsak kupec odločiti za kakšen tip vožnje bi kupil gravel kolo. Bi s kolesom za gravel želili potovati ali pa ga imeti za vožnjo otroškega sedeža? Če ste odgovorili z da. Potem  Pinarello Grevil prav gotovo ni pravo gravel kolo za vas. Bolje bo, da izberete kakšno bolj robustno gravel kolo narejeno iz vam najbolj priljubljene kovine. Če pa želite hitro, odzivno in nadvse igrivo kolo s katerim se boste lahko vozili po makedamskih poteh hkrati pa parirali vašim prijateljem na cesti potem je to prava izbira za vas.

Za tiste, ki želite kar se da leteti po asfaltiranih površinah hkrati pa imeti več udobja in boljši oprijem tudi po gozdnih in makedamskih površinah bi svetovali, da dokupite dodaten set obročev. Kolo pride opremljen s prečudovitimi obroči Fulcrum Rapid Red 650b na katere namestite Tubolito CXX/Gravel zračnice in je set za realtivno malo denarja zelo lahek, odziven in ravno prav absorbira vibracije, da bo vožnja po brezpotjih prava poezija.

Za drugi set obročev bi vam svetovali visoke cestne obroče katerih široko izbiro najdete tukaj. "Oblekli" bi jih pa v zmagovalne plašče Vittoria Corsa ter Tubolito S-Tubo zračnice. Tako boste vaše kolo za makedam spremenili v pravo cestno "raketo".

Na kolesu, ki smo ga preizkusili je bila najprej nameščena oprema Campagnolo Chorus. Ko na trg prišla povsem nova oprema za gravel kolesa Campagnolo Ekar 1x13, smo jo hitro namestili in preizkusili. Pred prvo vožnjo nismo vedeli kaj točno lahko pričakujemo. Četudi je Campagnolo vsem dobro poznan po opremi za cestno kolo je gravel trg sedaj tudi za njih nekaj novega.

Pa pojdimo po vrsti. Izgled je meni 4,6/5.  Najvišja ocena, ki bi jo podelil katerikoli opremi v tem trenutku. Kaj ji manjka do popolnosti? Prestavna ročica je meni estetsko sporna, zagotavlja super oprijem in hitro prestavljanje ampak je daleč od tega, da bi lahko rekel, da je lepa. Naslednja malenkost so zadnji verižniki in veriga. Pogrešam barvne opcije. Predstavljajte si, da bi bila verižnik in veriga v črni barvi. Vau, fertik, zaključeno, konec debate to bi bilo to! Zavorno prestavne ročice imajo lakiran in mat finish, ki je za oči zelo prijeten, gonilka je robustna in hkrati elegantna zadnji menjalnik že na pogled sporoča: "Tukaj sem in močan sem!" pa je tako tudi, ko smo se zapeljali s kolesom...???

Prva vožnja. Najprej nastavitev prave višine sedeža, nekaj popravkov krmila in prestavno zavornih ročic ter akcija. Prestavljanje čvrsto in precizno. Prvo občutki, ko zopet poizkusimo mehansko opremo se vedno vprašamo ali se res potrebuje električne prestave? Po prvih 50km se čuti napetost verige v najlažji prestavi, ki pa tudi popusti, ko se veriga "uleže"po nekaj sto kilometrih. Disk zavore pri Campagnoli so stopnjo nad konkurenco kar je občutno tudi pri zavorah opreme Ekar.

Kolesarska oprema Campagnolo Ekar ne samo, da zelo dobro deluje je tudi edina s prestavnim razmerjem 1x13 in je najlažja na trgu.

Istočasno, ko smo prejeli opremo Ekar so prišli tudi seti obročev Campagnolo Shamal carbon DB. V enem stavku bi lahko rekel. Vse kar potrebujete, če boste na kolo posadili le ene obroče. Hitri, odzivni hkrati pa tudi lahki in trpežni, da bodo vzdržali vse udarce od makedamskih in gozdnih poti. Priporočamo jih tako za gracel kolesa kot za cestna kolesa.

Ker smo opazili kakšen po našem mnenju ne najboljši nasvet smo se odločili, da vsem vam, ki imate gravel kolo podamo nekaj kratkih nasvetov:

  • Ko se boste s kolesom vozili ali pa predvsem spuščali po gozdnih in makedamskih poteh nujno primite krmilo vašega gravel kolesa v spodnjem položaju. V tem položaju se boste bolj čvrsto lahko držali za krmilo. Seveda bodite pozorni na razporeditev vaše teže. V tem položaju imejte težišče bolj na zadnjem kolesu.
  • Lovilec verige. Če se boste veliko vozili po makedamskih in gozdnih poteh potem bi vam namestitev priporočali.
  • Izbira čevljev. Za vse, ki boste le redko zašli na gozdno pot in boste večino časa preživeli na cesti in utrjenih, lepih makedamskih poteh lahko izberete cestne čevlje ali čevlje za gorsko kolo. Če ste pa eni izmed teh gravel kolesarjev, ki boste več časa preživeli na gozdnih in makedamskih poteh potem so pa edina prava izbira čevlji za gorsko kolo in pa specifični čevlji za gravel kolesa.

Ali ste zaprisežen gorski kolesar ali pa cestni kolesar, ki misli, da se lahko povsod vozi s "cestakom"? Mi smo prepričani, da bo večji del kolesarjev, gravel kolo navdušil. Mogoče zaradi hitrosti, ki je gorski kolesarji po utrjenih površinah niso vajeni ali pa vsestranskosti in svobode, ki ju cestni kolesarji nismo vajeni. 

Vsem, ki ste blog prebrali in pogledali video naprošam, da komentirate spodaj, če smo na kaj pozabili bi si želeli, da bi kaj bolj podrobno opisali. Vseh kritik pozitivnih in negativnih bomo veseli.

Veseli bomo vsakega komentarja in deljenja. Hvala, ker ste si vzeli čas in prebrali blog.

 

Spletna stran

Maxisport Facebook

Maxisport zavod Facebook

Maxisport Instagram

E-mail naslov