Zakaj narašča priljubljenost Endurance koles? | Maxisport svetuje

Zakaj narašča priljubljenost Endurance koles? | Maxisport svetuje

 

Če se ukvarjate s cestnim kolesarstvom, ste opazili naraščajoč trend cestnih koles za vzdržljivost - Endurance koles. 

 

Ker je kolesarjenje postalo priljubljeno med širšim krogom rekreativnih kolesarjev, se je povečalo povpraševanje po udobnejših geometrijah koles.

 

Cestna endurance kolesa niso več le cestna kolesa z nekoliko širšimi pnevmatikami in tehnologijo okvirja, ki blaži udarce. Danes so vzdržljivostna kolesa vedno hitrejša in zmogljivejša tudi na brezpotjih.

 

Pri izbiri najboljšega cestnega kolesa za vaše potrebe ni treba sklepati kompromisov glede hitrosti, saj so najnovejša vzdržljivostna kolesa hitrejša in bolj vsestranska kot kdaj koli prej.

 

 

Geometrija, zasnovana za večino rekreativnih kolesarjev, daje prednost udobju

 

Udobje je ključnega pomena za užitek v vožnji, zlasti na cesti. Kolesa za vzdržljivost so primerna za kolesarje, ki niso dovolj fleksibilni, in lahko pomagajo zmanjšati bolečine v hrbtu, zlasti tistim, ki vsak teden ne prevozijo veliko kilometrov.

 

Številni najnovejši modeli imajo aerodinamične lastnosti okvirja, omogočajo namestitev širokih pnevmatik (pogosto do 35 mm), uporabljajo cestne kolutne oziroma disk zavore in ponujajo dovolj prestav premagovanje vzponov.

 

Vzdržljivostna cestna kolesa zaradi poudarka na udobju in zmožnosti udobnega premagovanja dolgih razdalj ponujajo odlično priložnost za premikanje osebnih meja, raziskovanje različnih pokrajin in povezovanje s kolesarskimi skupinami. 

 

Večina cestnih koles, ki jih vidite na ulicah, ali če pogledate povprečno profesionalno kolo, ima geometrijo z dolgim razponom in nizko višino, zaradi česar je bolj agresivna, saj jo potrebujemo za večjo hitrost in aerodinamiko. 

 

V praksi to pomeni, da je krmilo zelo nizko in daleč od sedeža, kar pomeni, da se mora kolesar skloniti in prilagoditi takšni geometriji, kar ima svoje prednosti, vendar je v primerjavi z vzdržljivostnimi kolesi manj udobno.

 

Takšni raztegnjeni, aerodinamični položaji za vožnjo so lahko smiselni za profesionalne športnike ali bolj izkušene kolesarje, ki imajo dovolj moči in fleksibilnost za takšne položaje.

 

Nasprotno pa imajo endurance kolesa udobnejšo geometrijo, omogočajo bolj pokončen in udoben položaj na kolesu. Če ste rekreativni kolesar, se boste najlažje odločili za daljšo in/ali hitrejšo vožnjo, če se boste počutili udobno. 

 

Poleg tega imajo kolesa za vzdržljivost večinoma podaljšano razdaljo med središčem vsakega kolesa na kolesu (medosno razdaljo), zaradi česar je kolo bolj stabilno, kar je še posebej koristno za samozavestno vožnjo pri visokih hitrostih, na primer pri spustu.

 

To lahko izboljša tudi vašo sposobnost izkoriščanja položaja rok na krmilu, izboljša nadzor med spusti in aerodinamiko.

 

V vsakem primeru vam pred nakupom kolesa priporočamo ustrezno nastavitev položaja oziroma bike fit.

 

 

Prestavna razmerja

 

Medtem ko so številna cestna kolesa še vedno opremljena s „tekmovalnimi“ prestavami, so cestna kolesa za vzdržljivost običajno opremljena z večjim razponom prestav.

 

Integrirani kabli

 

V nasprotju z večino gravel koles na trgu, so vzdržljivostna kolesa izdelana s poudarkom na aerodinamiki in uporabljajo zelo podobne profile okvirja, ki so optimizirani za aerodinamiko - na primer tekmovalna cestna kolesa. Tako so tudi kabli na večini endurance koles popolnoma integrirani.

 

Vsestranskost

 

Endurance kolesa so v primerjavi z drugimi kolesi vedno bolj vsestranska. Na nekatera kolesa endurance lahko celo namestite drugi set obročev, tako da imate eno kolo za vse razmere.

 

 

Zakaj potrebujemo večjo maksimalno širino plaščev na kolesih 

 

Ena najpomembnejših lastnosti okvirja, ki določa potencialno udobje in vsestranskost kolesa, je prostor za plašče oziroma pnevmatike. Na primer, na cestna vzdržljivostna kolesa Dogma X in nekatere modele X lahko namestite pnevmatike širine do 35 mm. 

 

Širina pnevmatik se je od začetkov kolesarstva precej spremenila, pri čemer napredek ni izključno posledica razvoja tehnologije za izdelavo pnevmatik. 

 

Prehod na širše pnevmatike je tesno povezan z znanstveno dokazanimi prednostmi, skupaj z večjo zmogljivostjo okvirjev koles. Zato so se širše pnevmatike močno uveljavile in so zanimive tako za profesionalne kolesarje kot za rekreativne navdušence.

 

Pri vrhunskih tekmovalnih kolesih zato opažamo stalno povečevanje širine pnevmatik, ta trend pa je viden tudi pri najnovejših tekmovalnih in vzdržljivostnih cestnih kolesih.

 

Zakaj?

 

Širša kot je pnevmatika, ki jo je mogoče namestiti na kolo, bolj gladko bo kolo vozilo po neurejenih površinah. Raziskave so pokazale, da širši kot je plašč, manjši je kotalni upor. Pri širših pnevmatikah lahko tudi manj napolnite zračnice in dosežete večje udobje in boljši oprijem na cesti.

 

Res je, da ima večina gravel koles možnost namestitve še širših plaščev, in čeprav so „primerna za cesto“, zaradi počasnejšega upravljanja in težjih gravel plaščev na cesti neizogibno izgubijo veliko hitrosti na cesti v primerjavi z vzdržljivostnimi kolesi.

 

 

Katero kolo za vzdržljivost je primerno za vas?

 

Serija cestnih koles Pinarello z oznako X je zasnovana za vzdržljivost. Vsak od njih je v veliki meri podoben vrhunskemu kolesu Dogma F, ki ga vozijo Ineos Grenadiers. 

 

Vendar pa je med vzdržljivostnimi modeli nekaj razlik, na primer izbira uporabljenih karbonskih vlaken z različno togostjo. 

 

Več o vzdržljivostnih cestnih in gravel kolesih Pinarello si lahko preberete tukaj.  

 

„Kolesa v tem sektorju so prepogosto težka in neodzivna,“ pravi Pinarello. „Naš cilj je bil razviti okvir, ki bi zagotavljal čisto veselje do kolesarjenja, okvir s tekmovalnim duhom, a tudi zmožnostjo, da ostane udoben tudi na najdaljših vožnjah.

 

Togost okvirja pomembno vpliva na udobje. Na splošno je tekmovalno kolo izdelano za optimalen prenos moči, medtem ko je pri cestnem kolesu za vzdržljivost večji poudarek na prilagodljivosti. 

 

 

Zaključek

 

Kolesa za vzdržljivost so postala privlačna možnost, saj ponujajo namestitev širokih pnevmatik, aerodinamične lastnosti in prilagojeno geometrijo za udobje, primerno za širok krog rekreativnih kolesarjev.