Predstavitev koles Pinarello | Maxisport Čerin

Predstavitev koles Pinarello | Maxisport Čerin

 

Kratka zgodovina

 

Ustanovitelj podjetja Pinarello je Giovanni "Nani" Pinarello, ki je postal znan po tem, da je osvojil Maglia Nera oziroma ker je na cilj Giro d'Italia prišel zadnji. 

Naslednje leto so mu ponudili 100.000 lir, da bi na Giru lahko nastopil kdo drug. S 100.000 lirami je odprl trgovino s kolesi v svojem rojstnem mestu in začel pot, ki je ime Pinarello spremenila v eno najbolj znanih v vsem kolesarstvu.

Njegov cilj je bil preprost: Izdelati najboljša kolesa na svetu. Sedem desetletij pozneje Fausto Pinarello nadaljuje očetovo zapuščino na edini način, ki ga Pinarello pozna - z zmagami.

Nekateri najbolj znameniti trenutki v zgodovini kolesarstva so se zgodili na kolesu z njegovim imenom, danes pa je Pinarello utelešenje uspeha.

 

 

V zgodnjih šestdesetih letih prejšnjega stoletja so začeli sponzorirati amaterske ekipe, začenši z ekipo Tognana-Pinarello. Stvari so se zares spremenile, ko je Tullio Campagnolo Giovannija predstavil Joséju Miguelu Echavarriju, ki je iskal proizvajalca za svojo ekipo Reynolds. Imeli so mladega kolesarja Miguela Induraina, s katerim sta skupaj dosegla velike uspehe.

Od takrat je Pinarello postal najbolj prevladujoči proizvajalec koles za Grand Tour v zgodovini. Pinarello je s 15 zmagami osvojil največ dirk Tour de France, 9 dirk Giro d'Italia in 7 dirk Vuelta a España.

Pinarello je zgodovinska blagovna znamka, ki je spremljala več generacij kolesarjev in ljubiteljev kolesarstva. Pinarello se je rodil iz strasti do dirkanja.

Danes paleta koles Pinarello vključuje v 4 linije: cestna (tekmovalna in vzdržljivostna), gravel (tekmovalna in vzdržljivostna) ter e-kolesa (cestna, gravel in mestna električna kolesa).

 

 

Cestna

Tekmovalna

 

  • DOGMA F: Dogma F je naslednik zmagovalca dirk Grand Tour, modela Dogma F12, in najnovejši model v družinski liniji Dogma, ki sega skoraj 20 let nazaj.Sedem od zadnjih 11 dirk po Franciji je bilo osvojenih s kolesom DOGMA, najnovejša generacija pa je zdaj pripravljena nadaljevati to zapuščino uspehov. Kolo je izdelano iz karbona Toray T1100 1K "Dream Carbon" in je namenjeno samo elektronskim skupinam. Pinarello trdi, da je novi okvir v primerjavi s prejšnim modelom Dogma F12 lažji za 265 gramov (velikost 53, različica z disk zavoro) in za 12 % bolj tog. Med posodobitvami, ki zmanjšujejo težo, je najbolj opazna 3D-natisnjena titanova sedežna objemka, ki v primerjavi z različico F12 prihrani 35 g.

 

  • PINARELLO F: Nova serija koles je namenjena kolesarskim navdušencem, ki še vedno zahtevajo visoko raven zmogljivosti, želijo kultno ime na spodnji cevi kolesa, pričakujejo najnovejšo tehnologijo iz ogljikovih vlaken, nizko težo, odlično vodljivost in vrhunsko aerodinamiko, vendar ne potrebujejo vodilnega dirkalnega kolesa. Serija F vključuje modele koles z imeni F5, F7 in F9.
    Na voljo so z več vrstami ogljikovih vlaken in različnimi možnostmi izdelave, ki ustrezajo vsem ravnem. Modela F9 in F7 sta izjemno zmogljiva izdelka najvišjega razreda: uporabljata karbonska vlakna T900 Toray, ki jih večina industrije uporablja kot vrhunske plasti karbona. Pri modelu F7 se uporabljajo ogljikova vlakna T700 Toray, ki se uporabljajo za ohranitev odzivnosti in zmogljivosti, vendar nudijo večje blaženje treljsaljev in absorbirajo vse vibracije na cesti. Skratka, je nekoliko težji, vendar bolj blaži udarce in ponuja več udobja. Poleg tega različna imena izhajajo iz različnih naborov skupin opreme, ki so na voljo: Shimano 105 Di2 za F5, Shimano Ultegra Di2 in Sram Force AXS za F7 ter Shimano Dura Ace Di2 in Sram Force AXS za F9.

 

  • BOLIDE: Bolide, ki je bil leta 2013 ustvarjen izključno za ekipo Sky, je postal legendaren leta 2015, ko je sir Bradley Wiggins z njim podrl rekord v vožnji na eno uro. Na tej osnovi je Pinarello vključil najnovejše tehnološke dosežke, vključno z nedavnim razvojem na področju računalniške dinamike tekočin (CFD), ki je Pinarellovim inženirjem pomagal bistveno izboljšati aerodinamiko novega kolesa Bolide F. Pinarellovim inženirjem je uspelo ne le oblikovati bolj aerodinamično kolo, temveč tudi zmanjšati težo kompleta okvirja in zavor za 170 g. Prva replika BOLIDE F HR 3D Replica je bila zasnovana posebej za poskus Filippa Ganna, da bi dosegel rekord v vožnji na eno uro. Koncept tega edinstvenega okvirja je združiti moč in togost z aerodinamičnimi izboljšavami, pri tem pa se zanašati na proizvodno metodo, ki bi omogočila milimetrsko natančno dimenzioniranje. Pinarello Bolide TR je namenjen ljubiteljem vožnje na čas in triatlona, ki želijo vrhunsko kolo za dostopnejšo ceno. Bolide HR je izdelan iz najboljših materialov in z najboljšimi tehnologijami v Pinarellovi ponudbi: od okvirja, izdelanega iz karbonskih vlaken TorayCa T1100G UD Dream Carbon s tehnologijo Nanoalloy, do krmila, izdelanega iz sintranega titana.

 

  • MAAT: Maat je najnaprednejše “Track” kolo na trgu, ki je bilo zasnovano z vključevanjem tehnikov in športnikov italijanske nacionalne ekipe v vse faze načrtovanja, od opredelitve tehničnih značilnosti okvirja in zasnove novega integriranega krmila do študije posebnih specifikacij in geometrije, ki se zaradi izjemne bočne togosti lahko uporablja tudi pri sprinterskih testih.

 

  • CROSSISTA: Crossista je namenjen tekmovanjem v ciklokrosu. Pri tem modelu so bile optimizirane geometrije, zadnji trikotnik pa je opremljen s tehnologijo "flex stays", ki zagotavlja natančno vodljivost na tehničnih odsekih najtežjih prog. Oblike okvirja so zasnovane za ergonomijo nošenja na rami pri premagovanju ovir, profili cevi pa so zasnovani tako, da zmanjšujejo nabiranje blata. Na voljo sta dva modela te linije: F7 in F9.

 

 

Cestna 

Vzdržljivostna

 

  • DOGMA X: Dogma X naj bi zagotavljala 95 % zmogljivosti modela Dogma F, a v bolj udobni obliki, ki je namenjena vzdržljivosti, za tiste, ki želijo na sedežu preživeti več dni. Ima novo endurance geometrijo, z novo obliko zadnjega trikotnika kolesa, imenovano X-Stays, ki absorbira tresljaje in preprečujejo kakršno koli izgubo učinkovitosti, na kolo pa lahko namestimo tudi 35-milimetrske plašče. Kolo je lahko opremljeno z eno izmed  treh elektronskih skupin opreme: Shimano Dura Ace Di2, Sram Red eTap AXS in novi in prvi brezžični Campagnolov Super Record. Več o kolesu Dogma X preberite tukaj.

 

  • PINARELLO X: Pri Pinarellu X si je italijansko podjetje zastavilo cilj ustvariti kolo za dolge razdalje, ki bo ponujalo kombinacijo udobne oblike, funkcionalnosti, elegance in zmogljivosti. V tej seriji sta dve skupini koles. Prva vključuje modele X1 in X3, druga pa modele X5, X7 in X9. Razlika je v geometriji okvirja, pri čemer ima druga skupina tehnologijo X stays in večjo maksimalno širino plaščev (35 mm). Modela X1 in X3 sta izdelana iz ogljikovih vlaken T600 Toray - struktura ogljikovih vlaken, ki absorbira vse tresljaje na cesti in zagotavlja prijetno in udobno vožnjo. Pri modelu X5 so bila uporabljena vlakna T700, pri modelih X7 in X9 pa T900. Kolesa X5, X7 in X9 imajo tudi novo Pinarellovo geometrijo ENDURANCE+ z višjo sprednjo cevjo in krajšo zgornjo cevjo, ki spodbuja sproščen položaj pri vožnji. Tako kot pri prejšnjih modelih so tudi pri kolesih z različnimi številkami na voljo različne skupine opreme.

 

Gravel
Tekmovalna

 

  • GREVIL F: V ponudbi koles za makadamkanje je novi Pinarello Grevil F z aerodinamično obliko, dirkalno usmerjeno pozicijo na kolesu in togim okvirjem. v primerjavi s tradicionalnim cestnim kolesom ima GREVIL F krajšo zgornjo cev in višjo sprednjo cev okvrija, kar zagotavlja večje udobje in boljšo vodljivost.
    S svojo asimetrično zasnovo in specifičnim okvirjem je precej podobno cestnemu kolesu Dogmi F, vendar z maksimalno širino plaščev do 55 mm. Na voljo sta modela F7 in F9, razlika pa je le v razpoložljivih skupinah opreme.

 

 

Gravel

Vzdržljivostna

 

  • GRANGER: Ta serija je zasnovana za dolge dneve na kolesu. Vključuje modele X1, X3 in X5.

 

 

Električna kolesa Nytro

 

Lahka, zmogljiva kolesa, ki so vse, kar pričakujete od Pinarella, vendar z nekaj dodatne moči za premagovanje ciljev. Ta linija koles vključuje električna cestna, gravel in mestna kolesa.

Cestna e-kolesa so Nytro E5, E7 in E9, gravel e-kolesa so Nytro E5 Gravel, E7 Gravel in E9 Gravel, mestno kolo pa se imenuje Nytro E5 All-Road.

 

E-kolesa Nytro so ena najlažjih v svoji kategoriji, z možnostjo uporabe širokih plaščev. Vsa kolesa so opremljena z motorjem TQ-HPR50, ki je najlažji in najtišji sistem na trgu. Baterija je razvita skupaj s podjetjem Pinarello, rezultat pa je ožja spodnja cev kolesa.

 

 

Kaj so prednosti koles Pinarello?

  1. ASIMETRIČNA ZASNOVA OKVIRJA: Pinarello je namreč ugotovil, da je potisk na oba pedala enak, vendar pa večja torzijska sila, ki jo povzroča veriga, vpliva le na desno stran kolesa. Zato so vsi okvirji optimizirani za izravnavo teh neuravnoteženih sil.
  2. TiCR: Okvirji so izdelani v skladu s Pinarellovo filozofijo TiCR (total integrated cable routing), kar pomeni, da so kabli popolnoma integrirani in niso vidni nikjer na konstrukciji, razen na vstopnih mestih zavornih cevi. Sistem omogoča namestitev brezžičnih ali elektromehanskih skupinskih sklopov in popolnoma skriva kable za boljše aerodinamične lastnosti in tudi zaščito kablov.
  3. Italijanski navoj gonilnega ležaja: Kljub nekoliko večji teži sta vgradnja in vzdrževanje takšnega navoja enostavna, brez neželenih prizvokov kot je škripanje.
  4. Profil FLATBACK: cevi za najvišjo aerodinamično učinkovitost.
  5. Vilice ONDA: značilna tehnologija podjetja Pinarello, od leta 2000. Oblika vilice zagotavlja natančnejše zavijanje ter boljšo stabilnost.
  6. FORK FLAPS: Aerodinamični podaljški zaključka vilic še dodatno izboljšujejo zračni pretok okoli kolesa.
  7. CONCAVE: Konkavno obliko spodnje cevi smo prvič videli na kronometrskem modelu Bolide. Glavna prednost tovrstne zasnove je za kar 20% izboljšan pretok zraka okoli bidonov.
  8.  3XAir - Možnost različne višine pritrditve košarice bidona na podsedežno cev, v spodnjem položaju zračni tok popolnoma zaobide bidon.
  9. Velika izbira velikosti
  10. Pinarellova linija komponent MOST

 

Čeprav Nani Pinarello kot kolesar v črni majici ni bil ravno zmagovalec, je kot podjetnik in proizvajalec dokazal, da je najboljši, saj so njegova kolesa osvojila vse kar se da v kolesarstvu, od številnih prvih mest do najprestižnejših mavričnih in rumenih majic. Njegovo zapuščino si lahko ogledate v naši trgovini in morda boste tudi vi del te zgodbe.