Novo cestno kolo Pinarello Dogma F New MY25 | Maxisport novice

Novo cestno kolo Pinarello Dogma F New MY25 | Maxisport novice

 

dogma | ˈdɒɡmə |

samostalnik
načelo ali niz načel, ki jih je avtoriteta določila kot nesporno resnična: verska dogma

izvor
Sredina 16. stoletja: prek pozne latinščine iz grškega dogma 'mnenje', iz dokein 'videti dober, misliti'.

 

Pinarello je prenovil svoje vodilno tekmovalno cestno kolo Dogma F, ki je bilo celovito spremenjeno za izboljšanje aerodinamike in zmanjšanje teže. Te spremembe omogočajo 0,2-odstotno zmanjšanje koeficienta aerodinamičnega upora (CdA) ter zmanjšanje teže okvirja za 108 gramov.

Nova Dogma F se ponaša z novo karbonsko konstrukcijo, prostorom za 30-milimetrske plašče in novim integriranim krmilom MOST Talon Ultra Fast. Kolo so razvijali dve leti in je posebej zasnovano za kolesarje ekipe Ineos Grenadiers, da bodo imeli "hitrejše in zmogljivejše kolo" za ključne dirke Grand Tour.

 

 

Nova konstrukcija iz ogljikovih vlaken M40X

Vodilna kolesa Pinarello že vrsto let temeljijo na karbonski konstrukciji Torayca T1100 1K. Nova Dogma F pa uporablja napredno karbonsko konstrukcijo Toray M40X, za katero Pinarello trdi, da ima 53 gigapaskalov prednosti v natezni trdnosti pred karbonsko konstrukcijo Torayca T1000 1K svojega predhodnika.

Karbon M40X že nekaj časa preizkušajo na svojih modelih X-Light in na kolesih ekipe Ineos Grenadiers. Kolesa X-Light so imela nizko omejitev teže kolesarja do 85 kg, nova kolesa Dogma F pa do 120 kg.

 

 

Aero-Keel

Novi M40X se večinoma uporablja na novem območju gonilke oziroma gonilnega ležaja - "Aero-Keel", ki je še posebej široko, saj povečana površina gladi pretok zraka in izboljšuje togost.

Spodnja cev je bila zasukana za 3,5°, kar je za 1,2 % izboljšalo aerodinamične lastnosti tega območja.

 

 

Nova oblika cevi

Popolnoma na novo je bila zasnovana tudi spodnja cev, ki je zdaj veliko tanjša, v kombinaciji s tanjšo glavno cevjo, katere prostornina in širina prednjega dela sta se zmanjšali za 8 mm, sta obe pripomogli k izboljšanju aerodinamičnih lastnosti kolesa.

 

 

Thru-Axle

Nove krajše osi. Vijak na desni strani vilice je vgrajen v karbon, tako da je nevidnen z zunanje strani, kar daje temu kolesu zelo čist videz.

To ne izboljšuje le aerodinamike, temveč omogoča tudi uporabo krajših osi, s čimer se zmanjša tudi teža.

Tudi vilice novega kolesa Dogma F so tanjše, vendar ohranjajo Pinarellov značilni dizajn Onda.

 

 

Integrirana objemka sedežne opore

Tudi sedežna objemka je bila posodobljena. Nova Dogma F uporablja dvojno objemko sedežne opore z vijaki T20 Torx na zadnji strani sedežne cevi. Objemka je integrirana v sedežno cev, kar je estetsko bolj dovršeno. Pinarello trdi, da ta nova zasnova omejuje vstop znoja in prahu v notranjost. 

 

 

Tanjši, hitrejši nos

Zaradi nove oblike glavne cevi je moral Pinarello na novo razmisliti o ležajih in krmilni cevi. Na novem kolesu je uporabljen 1,5-palčni zgornji in 1,25-palčni spodnji ležaj.

Nova krmilna cev vilic je zdaj eliptične oblike, hidravlične cevi pa so spredaj in ne na obeh straneh krmilne cevi.

 

Integrirano krmilo Most Talon Ultra Fast

Novo integrirano krmilo MOST Talon Ultra Fast je ključni del nove zasnove kolesa, ki naj bi omogočil skoraj 50 g prihranka pri teži.

Krmilo ima širši 7-stopinjski zamik, kar zagotavlja bolj aerodinamičen položaj.

 

 

Kolo je še naprej na voljo v 11 velikostih in 8 barvah, pohvala podjetju Pinarello pa gre tudi za to, da je integrirano krmilo na voljo v 16 različicah, kar je veliko več kot pri številnih konkurenčnih blagovnih znamkah.