Kolesarji smo vedno osredotočeni na zmogljivost, vzdržljivost in čisti užitek pri vožnji, a z novimi dosežki v industriji električnih koles tako profesionalni kot rekreativni kolesarji odkrivamo nove razsežnosti kolesarjenja - takšne, ki pospešujejo našo hitrost, nam omogočajo premagovanje daljših razdalj in premikajo meje mogočega.
Pomoč motorja tudi bistveno pomaga pri vzponih, kar pomeni, da boste ne glede na svoje sposobnosti lažje in/ali hitreje premagali vse vzpone, ki ste si jih izbrali za cilj.
Na koncu pa tisto najpomembnejše, visokokakovostno e-cestno in e-gravel kolo vsem omogoča naravno kolesarsko izkušnjo, podobno tisti pri vožnji s kolesom brez motorne pomoči.
V tem blogu bomo pojasnili, zakaj izbrati e-kolo in kakšne so ključne razlike med gravel e-kolesom in cestnim e-kolesom, ter vam pomagali pri odločitvi na podlagi ustreznih informacij.
Več kilometrov, manj napora
V našem blogu se bomo osredotočili na visokokakovostna e-kolesa Pinarello. Visokozmogljivo kolo Pinarello Nytro E-Road ali E-Gravel ne nadomešča bistva kolesarjenja, temveč ga nadgrajuje.
Tradicionalna cestna kolesa in kolesa za vožnjo po makadamu zahtevajo strateški tempo, da se na dolgih razdaljah varčuje z energijo. Z e-kolesom Pinarello lahko nadzorujete, kako in kdaj boste uporabili moč, in tako optimizirate zmogljivost brez pretiranega napora. Rezultat?
- Strmejši vzponi postanejo premagljivi z manjšo utrujenostjo.
- Veter postane manjša ovira, kar zagotavlja gladko in neprekinjeno vožnjo.
- Daljše vožnje postanejo bolj dosegljive, kar vam omogoča svobodno raziskovanje poti, ki so se prej zdele nedosegljive.
Brez kompromisov pri vodljivosti in zmogljivosti
Pinarello e-kolesa so izdelana z enako natančnim inženiringom, aerodinamično učinkovitostjo in visokokakovostnimi materiali kot njihova tradicionalna cestna in gravel kolesa. Serija električnih koles Nytro ohranja odzivno vodljivost, po kateri je Pinarello znan - vendar z dodatno prednostjo strateško razporejene moči.
- Okvirji iz ogljikovih vlaken Toray in vgrajeni lahki motorji TQ-HPR50 zagotavljajo, da kolo ostaja vodljivo in odzivno.
- Geometrija ostaja zvesta tradicionalnim načelom dirkanja na cesti in makadamu ter ponuja izkušnjo, ki je ni mogoče ločiti od vrhunskega neelektričnega kolesa - do trenutka, ko potrebujete dodatno moč.
- Zaradi naprednega razmerja med močjo in težo lahko ta e-kolesa brez pomoči sledijo tradicionalnim cestnim kolesom višjega razreda.
Izbira ustreznega motorja
Preden se odločite za e-cestno ali e-gravel kolo, je najpomembnejši dejavnik, ki ga je treba upoštevati, motorni sistem. Vrsta motorja močno vpliva na izkušnjo vožnje
Obstajata dve glavni vrsti motorjev:
1. Motorji v pestu
- Cenovno ugodnejši
- Na splošno manj zmogljivi, z manjšim navorom
- Opazna pomanjkljivost na strmih vzponih
- Lažja namestitev na kolo
2. Motorji s sredinskim pogonom
- Cenovno manj dostopni, vendar imajo boljšo zmogljivost
- Sredinsko nameščena teža izboljša vodljivost
- Zagotavlja bolj naraven občutek pri vožnji
E-kolesa Pinarello so opremljena z motornim sistemom TQ, motorjem, izdelanim v Nemčiji. Podjetje TQ ima izkušnje na področju inženiringa robotike in je izdelovalo celo dele za marsovske roverje, to znanje pa je uporabilo tudi pri motorjih za e-kolesa.
TQ-HPR50 je najlažji, najtišji in najbolj kompakten sistem v svojem razredu, zasnovan za naravno in lahkotno vožnjo. Njegov izjemno tihi motor kolesarjem omogoča, da uživajo v zvokih narave, nizka teža in natančno prilagojena pomoč pa ustvarjata brezhiben, analogen občutek vožnje.
E-cestno in E-gravel kolo: Razlike v vožnji
Izbira med e-cestnim in e-gravel kolesom je odvisna od vašega načina vožnje in vrste podlage, ki jo imate najraje.
- E-cestna kolesa so zasnovana za gladko podlago, hitrost in učinkovitost.
- Kolesa e-gravel vam omogočajo raziskovanje brezpotij, hkrati pa ohranjajo solidno zmogljivost na cesti.
Geometrija kolesa
E-cestna in e-gravel kolesa imajo tudi različne nastavitve in geometrijo:
1. Pogonski sklop in menjalnik:
- Na e-cestnih kolesih je običajno dvojni verižnik, zadaj pa bolj “tesna” kaseta. Ta nastavitev omogoča natančnejše izbiranje prestav na gladkih cestah, kjer sta pomembni hitrost in postopno spreminjanje nadmorske višine.
- E-gravel kolesa imajo pogosto en verižnik in kaseto s širokim razponom. To olajša obvladovanje strmih in neravnih terenov.
2. Plašči:
- E-cestna kolesa uporabljajo ozke, gladke plašče, optimizirane za hitrost in učinkovitost.
- Kolesa za vožnjo po makadamu imajo širše plašče z globljim profilom, ki izboljšujejo oprijem na razrahljanih ali neravnih površinah.
3. Geometrija okvirja:
- Cestna kolesa so zasnovana za aerodinamiko, z nižjim sprednjim delom kolesa in daljšo zgornjo cevjo za agresiven položaj pri vožnji.
- Gravel kolesa so običajno krajša in višja spredaj, z daljšo medosno razdaljo in specifičnim kotom sprednje cevi, ki omogoča boljšo stabilnost na makadamu.
Razlike v teži
E-kolesa so zaradi dodanega motorja in baterije težja od običajnih koles. Pinarello je slednje upošteval in poskrbel, da je razmerje med težo in močjo dobro uravnoteženo. Teža se razlikuje tudi med modeli e-road in e-gravel:
- Kolesa e-road so na splošno lažja od koles e-gravel.
- Pinarello navaja težo okvirja 1.130 g za neobdelan okvir Nytro E-Road T900 in 1.250 g za enak model Nytro E-Gravel.
- Težja e-kolesa potrebujejo več energije za pospeševanje in lahko vplivajo na doseg baterije, čeprav razlika ni vedno bistvena.
Sistem motorja in baterije TQ, ki se uporablja v teh kolesih, je med najlažjimi v svojem razredu - le 3,9 kg za motor in baterijo.
Doseg baterije: Kaj lahko pričakujete?
Doseg baterije je odvisen od več dejavnikov, vključno s težo kolesarja, terenom in stopnjami pomoči.
Podjetje TQ je zagotovilo dejanske podatke 60-kilogramskega kolesarja, ki je na Sellarondi v Dolomitih vrtel pedala s 140 vati:
Stopnja moči |
Izhodna moč |
Prevožena razdalja |
Dosežena nadmorska višina |
Preostanek baterije |
Nizka |
78 W |
51 km |
1,600 m |
50% |
Srednja |
150 W |
72 km |
2,300 m |
0% |
Visoka |
300 W |
58,5 km |
1,886 m |
0% |
Če torej uporabljate manjšo pomoč, boste s sistemom dosegli večji doseg. Tudi vrsta plaščev pomembno vpliva na doseg. Gladki cestni plašči imajo manjši kotalni upor, kar pomeni, da lahko e-cestno kolo z enakim polnjenjem baterije prevozi več poti kot e-kolesa z gravel plašči.
Katero e-kolo izbrati in zakaj?
E-cestna kolesa so idealna za:
- za kolesarje, ki se osredotočajo na hitrost in se držijo asfaltiranih cest
- kolesarje, ki si želijo lahkega in učinkovitega kolesa
- tiste, ki cenijo aerodinamiko in zmogljivost na cesti
E-gravel kolesa so primernejša za:
- raziskovalce, ki si želijo tako vožnje po cesti kot po brezpotjih
- kolesarjem, ki iščejo udobnejšo in stabilnejšo geometrijo
- tiste, ki želijo prilagodljivost pri menjavi plaščev za različne terene
Sredinsko nameščen motorni sistem, kot je TQ, uporabnikom e-gravel kolesa omogoča zamenjavo obročev in plaščev, zato je kolo zelo prilagodljivo.
Občutek pri vožnji
Eden od ključnih vidikov e-kolesa Pinarello je, kako naraven je občutek med vožnjo. Njihov sistem zagotavlja izjemno naravno in gladko pomoč - kot da bi ves čas vozili z blagim vetrom v hrbet.
Takšno izkušnjo zagotavlja transmisija TQ Harmonic Pin Ring (HPR), ki je bil prvotno razvit za robotiko in vesoljsko tehniko. Za razliko od nekaterih motorjev za e-kolesa, pri katerih je občutek poskočnosti, sistem TQ ponuja prilagodljivo oddajanje moči prek mobilne aplikacije, kar kolesarjem omogoča prilagajanje:
- največjo stopnjo pomoči
- kako hitro se motor odziva na spremembe napora
- nastavitve multiplikacije moči
S tem prilagajanjem lahko odzivnost kolesa enostavno prilagodite svojemu slogu vožnje.
E-kolo ni nadomestilo za klasično kolo – je nadgradnja vaših kolesarskih izkušenj. Če radi premagujete dolge razdalje, uživate v vzponih ali raziskujete nove poti, vam e-cestno ali e-gravel kolo omogoča, da greste dlje, hitreje in z manj utrujenosti.
Z podporo motorja lahko brez napora premagate strme klance, vozite proti vetru in se podate na daljše ture, ne da bi vas skrbelo, ali boste imeli dovolj moči za pot nazaj. Za razliko od klasičnega kolesa vam e-kolo daje svobodo, da vozite tako, kot želite – intenzivno, kadar imate moč, ali sproščeno, kadar potrebujete pomoč.
Če želite več užitka v vožnji, več doseženih ciljev in več priložnosti za raziskovanje, je e-cestno ali e-gravel kolo odlična izbira. Ne gre za lažjo vožnjo – gre za to, da lahko naredite več in pri tem še vedno uživate v pristnem kolesarskem občutku.
Komentarji