IdMatch Bike Fitting: kdaj ga opraviti, za koga je primeren in kako poteka | Maxisport nastavitev položaja na kolesu

IdMatch Bike Fitting: kdaj ga opraviti, za koga je primeren in kako poteka | Maxisport nastavitev položaja na kolesu

 

Izboljšanje položaja na kolesu s profesionalnim nastavljanjem lahko močno izboljša vaše udobje in počutje med vožnjo ter poveča učinkovitost vašega kolesarjenja. 

 

Mnogi med kolesarjenjem ali po njem čutimo bolečine, vendar lahko s pravimi nastavitvami, prilagojenimi vaši anatomiji, te težave pogosto zmanjšate ali celo odpravite. Poleg tega boste zaradi pravilnega prilagajanja kolesa morda celo hitrejši na cesti!

 

Sistem idMatch podjetja Selle Italia, opremljen z vidnim rdečim stacionarnim kolesom z motoriziranim sedežem in krmilom, je visokotehnološka rešitev, ki jo najdete tudi v našem Bike Fitting studiu, v Ljubljani. 

 

 

Med vožnjo kamere snemajo vaše gibe, sistem pa med pedaliranjem izvaja majhne prilagoditve vašega položaja. Ima tudi orodja za ocenjevanje položaja blokejev za kolesarske čevlje in vaše drže. 

 

Z obsežno zbirko podatkov o izdelkih sistem priporoča opremo, ki ustreza vaši anatomiji in slogu vožnje.

 

V našem IdMatch studiu nastavitve položaja na kolesu izvaja Primož Čerin, eden od prvih slovenskih profesionalnih kolesarjev.

 

V spodnjem videu nam odgovori na nekaj kratkih vprašanj glede same nastavitve, medtem ko lahko v našem blog zapisu preberete bolj podrobno razlago.

 

 

Kako poteka Bike Fitting?

 

Pridobitev informacij

Vsako nastavitev kolesa začnemo s prijaznim klepetom ob skodelici kave. Naš cilj je zbrati podrobnosti o zgodovini in anatomiji strank, vključno z njihovimi kolesarskimi izkušnjami, preteklimi kolesarskimi navadami, vrstami koles, ki so jih uporabljali, in morebitnimi športnimi dejavnostmi iz mladosti. 

 

Pozanimamo se tudi o morebitnih predhodnih poškodbah. Čim več informacij zberemo, tem bolje lahko prilagodimo nastavitev položaja na kolesu. Naš cilj je narediti prilagoditve, ki povečajo vaše udobje in učinkovitost pedaliranja na kolesu.

 

 

Meritve in skeniranje

V naslednjem koraku s 3D skenerjem skeniramo kolesarja v različnih položajih: najprej v običajnem stoječem položaju, nato pa v rahlo razkoračenem položaju. To nam omogoča meritve dolžine rok in nog ter širine ramen in bokov. 

 

Izvedemo tudi funkcionalni test za oceno gibljivosti medenice. Na podlagi teh informacij priporočamo najboljšo obliko sedežaVeč informacij o tem, katero obliko sedeža izbrati, najdete tukaj.

 

Nato neodvisno izmerimo vsako nogo, vključno s stopalom, lokom in širino. To nam pomaga določiti idealno namestitev blokejev v kolesarskem čevlju za optimalen položaj pri vožnji.

 

 

Nastavitev blokejev

Pri čevljih je pozicija blokejev ključnega pomena, saj je temelj vsake kolesarske drže. Vse izhaja iz tega. Veliko ljudi se ne zaveda zgradbe svojih stopal in tega, kako lahko razlike med obema stopaloma vplivajo na stabilnost med kolesarjenjem.

 

Praktično vsa moč, ki jo kolesar ustvari, gre prek blokejev in kolesarskih čevljev na pedala, zato je to zelo pomemben vidik. V zadnjem času se je sistem razvil in razkril, da levo in desno stopalo zaradi manjših razlik pogosto nista enaka. Z orodjem idMatch izmerimo vaša stopala, vključno z dolžino, širino in višino podplata.

 

Nastavitve se pri različnih posameznikih zelo razlikujejo. Ko iz sistema prejmemo podatke o meritvah stopal, s posebno napravo IdMatch Cleat Fit natančno nastavimo blokeje ali ploščice na kolesarskih čevljih. 

 

Z uporabo laserskega vodila lahko položaj ploščice na čevlju nastavimo za praktično vse vrste blokejev ali pedal, in sicer z natančnostjo do milimetra.

 

 

IdMatch vložki za kolesarske čevlje

Leta 2022 je Idmatch predstavil posebne vložke, namenjene izboljšanju vaše zmogljivosti na kolesu. 

 

Podjetje Selle Italia je ugotovilo, da so obstoječi vložki na trgu prilagojeni drugim športom, na primer teku, in niso prilagojeni kolesarjenju. 

 

To je znamko spodbudilo, da je začela na novo izdelovati vložke na podlagi spoznanj, zbranih pri več kot 50.000 testnih udeležencih.

 

Največja prednost IdMatch vložkov pa je uporaba lepljenega eksoskeleta na spodnji strani podplata, ki je zasnovan tako, da podpira vaše stopalo. Namen tega je povečati stabilnost med celotnim hodom pedal.

 

Novi sistem podjetja Selle Italia obsega tri različne oblike stopal:

  1. Nizki lok - naravna oblika vašega loka je nizka, kar pomeni veliko večji stik z notranjo stranjo čevlja.
  2. Srednji lok - najpogostejša oblika stopala, ki jo podjetje Selle Italia opisuje kot "normalno" stopalo
  3. Visoki lok - višji in bolj izrazit ter krajši v obliki loka

 

Kolesarski čevlji

Dosledno se sklicujemo na ključne metrike. Če se na primer nekdo nagne na eno stran, ponovno pregledamo metrike in morda opazimo nepravilno pronacijo pri tem določenem stopalu.

 

Prav tako vam lahko svetujemo, ali so potrebni kolesarski čevlji za širša stopala ki so na voljo v naši ponudbi. Italijansko podjetje Sidi izdeluje poseben model širših čevljev, imenovan MEGA.

 

 

Nastavitev sedeža na kolesu

Pozicija sedeža vpliva na različne vidike, kot so višina sedeža, porazdelitev teže, delovanje kolkov in doseg do krmila. Prilagoditev enega parametra lahko vpliva na ostale štiri parametre.

 

S pomočjo posebnega orodja idMatch in merilnih postopkov izmerimo razdaljo med medeničnimi kostmi, širino stegen ter inklinacijo oziroma rotacijo medenice.

S pomočjo računalniške obdelave teh podatkov naprava predstavi različne vrste sedežev, ki jih posameznik potrebuje glede na svoje telesne značilnosti.

 

Izbira komponent

S predhodno zbranimi meritvami določimo optimalne dimenzije komponent vašega kolesa.

 

Naš IdMatch strokovnjak vam lahko priporoči izmenjavo sestavnih delov vašega kolesa, kot so drugačen sedež, širina ali oblika krmila ali dolžina gonilke, da bi bolje ustrezali vašim meram.

 

Na primer, spreminjanje dolžine gonilke lahko vpliva na vaš doseg in na to, kako “raztegnjeni” ste na kolesu.

 

Nato se kolesar za približno 30 minut usede na simulator in vrti pedala. V tem času s 3D-skenerjem skeniramo kolesarja in spremljamo vseh pet kotov na njegovem telesu. 

 

Sistem v realnem času dinamično prilagaja položaj krmila in sedeža, da se doseže optimalna nastavitev. Ko je dosežen pravi položaj, vse te meritve iz simulatorja prenesemo na kolesarjevo dejansko kolo.

 

Za te prilagoditve kolesa je potreben čas. Kolesarji običajno potrebujejo približno 300 kilometrov, da se prilagodijo novemu položaju, v tem obdobju pa je ključnega pomena, da se izogibajo vožnji z največjo hitrostjo in z največjim naporom.

 

 

Kaj pa če nimamo kolesa, ali lahko vseeno opravimo IdMatch bike fitting?

 

Tudi če še nimate kolesa, vam ponujamo storitve Bike Fittinga. Če si želite kupiti določeno kolo, vam lahko svetujemo glede prave velikosti, dolžine in širine krmila ter oblike sedeža. 

 

Pri našem pomerjanju kolesa zajamemo vse bistvene podrobnosti, s čimer vam zagotovimo, da se boste odločali za nakup na podlagi točnih informacij, tudi če trenutno nimate lastnega kolesa.

 

Ali je nastavitev položaja na kolesu samo za cestne kolesarje?

 

Opremljeni smo za Bike Fitting za različne vrste koles. Ne glede na to, ali gre za cestno kolo, gorsko kolo (MTB), gravel, kronometer ali triatlonsko kolo, lahko opravimo nastavitev za praktično vsako vrsto kolesa.

 

 

Ali bi tudi vi morali opraviti Bike Fitting?

 

Nastavitev položaja na kolesu danes velja za bistven korak pri nakupu kolesa, saj se s tem izognemo ugibanju. IdMatch strokovnjak lahko ugotovi asimetrije vašega telesa, ki lahko vplivajo na vašo vožnjo.

 

Natančno prileganje je ključnega pomena, zlasti če nameravate na kolesu preživeti veliko časa. Kljub temu, da je kolesarjenje šport z majhnimi obremenitvami, lahko statični položaj med kolesarjenjem brez pravilne nastavitve kolesa predstavlja tveganje za poškodbe.

 

Poleg tega lahko z nastavitvijo kolesa povečate svojo moč. Pri nekaterih kolesarjih se po nastavitvi kolesa funkcionalni prag moči (FTP) poveča za do 50 W.

 

Če se želite dogovoriti za Bike Fitting, nam pišite na [email protected].
Bike Fitting cenik: Naše cene so 200,00 € ob nakupu kolesa in 250,00 € po redni ceni.

Celotno ponudbo najdete tukaj.