Predstavitev novega kolesa Pinarello Dogma X | Vzdržljivostna cestna kolesa | Maxisport novice

Predstavitev novega kolesa Pinarello Dogma X | Vzdržljivostna cestna kolesa | Maxisport novice

 

Dogma že dolgo velja za Pinarellovo vrhunsko tekmovalno cestno kolo, model Dogma F pa je bil predstavljen junija 2021. Zdaj se je znamka odločila, da je pravi čas za predstavitev novih modelov.


Podjetje Pinarello je posodobilo svojo linijo ‘endurance’ cestnih koles za vzdržljivost z dvema novima modeloma: Dogma X in X-Series. 


Model Dogma X ponuja 95 % zmogljivosti modela Dogma F, vendar z bolj sproščeno geometrijo.


Pinarello pravi, da so nov model X navdihnili kolesarji, ki uživajo v dolgih vožnjah na kolesu. 


Nova Dogma X ima edinstveno zasnovo X-Stays na področju sedežne opore, ki je eden od razlogov za večje udobje na kolesu. 


Ta na novo oblikovan zadnji del kolesa prav tako povečuje togost in preprečuje preveliko prožnost podsedežne cevi okvirja.


V nasprotju z drugimi kolesi, ki so bili zasnovani za profesionalne WorldTour kolesarje - kot je Dogma F - se je Pinarello osredotočil na to, kar si želi večina kolesarjev: hitrost, udobje in uravnoteženo geometrijo.


Če primerjamo modele, geometrijo cestnega kolesa Dogma X lahko umestimo med modeloma Dogma F in X1/X3.


Pri kolesih Pinarello Dogma X ( tako kot pri novih kolesih serije X ) lahko namestimo široke plašče do 700c x 35 mm.


Zaradi tega so kolesa Dogma X tehnično gledano kolesa All-Road, zasnovana za hitrost.

 

 

X-Stays

Najočitnejša značilnost novih koles Dogma X in serije X je zasnova okvirja, ki jo Pinarello imenuje X-Stays. 

 

Namesto da bi dodali sistem vzmetenja, zaradi katerega bi bilo kolo težje, se je Pinarello osredotočil novo geometrijo zadnjega trikotnika okvirja kolesa. 

 

Ta pristop v kolesarski industriji sicer ni novost, vendar je Pinarellova zasnova X-Stays prav edinstven način združevanja udobja in zmogljivosti. 

 

Ozke, ukrivljene zadnje cevi kolesa povečujejo sposobnost kolesa, da absorbira tresljaje v navpični smeri, štiri priključne točke na podsedežno cev okvirja in opore v obliki črke X pa preprečujejo kakršno koli izgubo učinkovitosti. 

 

Pinarello navaja tudi, da dvojna povezovalna točka na večji površini podsedežne cevi okvirja zmanjšuje količino vibracij, ki jih kolesar občuti.

 

Maksimalna širina plaščev

Pinarello se z novo zasnovo zadnjega dela okvirja pomika k trendom cestnih koles z možnostjo namestitve širokih plaščev, ki so primerne tako za cesto kot tudi za avanture na tršem makadamu.

Na nove modele koles serije X in Dogmo X lahko namontirate plašče širine do kar 35 milimetrov, kar dokazano izboljša udobje, ne da bi povečali težo okvirja.

Glede aerodinamike Pinarello trdi, da Dogma X ohranja 95 % aerodinamike modela Dogma F, večina 5-odstotne razlike pa je posledica širših 35 mm plaščev.

 

Okvir kolesa Dogma X

 

Ogljikova vlakna

Da bi bil okvir čim lažji, Pinarello nadaljuje sodelovanje s podjetjem Toray Industries. Okvir Dogma X ima karbonska vlakna T1100 1K s posebno plastjo na zadnjem trikotniku, ki absorbira tresljaje.

Karbonsko cestno kolo Dogma X je ustvarjeno s pomočjo tehnologije Nanoalloy, ki se uporablja pri izdelavi najhitrejših dirkalnih avtomobilov in najsodobnejših, tehnološko naprednih letal. 


Glavna in najpomembnejša prednost novih karbonskih vlaken je v odličnem ravnovesju med težo in trdnostjo. 


Za doseganje enakih strukturnih lastnosti okvirja je potrebnih približno 10 % manj materiala, kar še dodatno zmanjša težo okvirja. 


Karbonska vlakna T1100 1K Dream so izboljšana s tehnologijo Nanoalloy, ki ima sposobnost celjenja mikro poškodb v materialu, do katerih lahko pride med dolgotrajno in intenzivno uporabo ali močno lokalizirano obremenitvijo. 


To preprečuje nenadne zlome in podaljšuje življenjsko dobo okvirja. 

 

Asimetrija okvirja

Tudi Dogmo X zaznamuje Pinarellova ikonična asimetrija okvirja.


Pinarello je namreč ugotovil, da je potisk na oba pedala enak, vendar pa verigo vleče le desna stran. Zato so vsi okvirji optimizirani za izravnavo teh neuravnoteženih sil.

 

 

Oblika okvirja

Čeprav je Dogma X s svojimi značilnimi asimetričnimi cevmi zelo podobna kolesu Dogma F, boste ob podrobnejšem pogledu opazili kar nekaj razlik.


Zgornja cev se na sredini pregiba, stik okvirja in gonilnega ležaja ima manjši profil, zadnji del kolesa pa je povsem drugačen v primerjavi z Dogmo F. 


Prednji del kolesa je integriran, saj je Dogma X od modela Dogma F podedovala integrirano krmilo MOST Talon Ultra.


Večino sestavnih delov in komponent v specifikaciji kolesa izdeluje podjetje MOST, ki je Pinarellova lastna blagovna znamka sestavnih delov.


Okvir vključuje notranjo napeljavo kablov, bovdnov in žic. Endurance cestno kolo Dogma X se lahko dobavi le z disk zavorami, o dejanskih zahtevah glede opreme pa se posvetujte z našimi svetovalci. 

 

Aerodinamika

Cestno kolo Dogma X je sicer izdelana z mislijo na udobje, a kot pravi Pinarello, "aerodinamika vedno šteje". 


Zato boste na kolesu Dogma X našli številne aerodinamične rešitve, vključno z vilico Onda, njihovimi profili cevi Flatback in sistemom TiCR. 


Pinarello trdi, da samo sistem TiCR prihrani 5 vatov v primerjavi s standardno nastavitvijo krmilne opore in krmilne cevi kolesa.

 

Teža

Kljub spremenjeni maksimalni širini plaščev je karbonsko cestno kolo Dogma X še vedno precej lahko. 

Navedena teža 53-centimetrskega okvirja je 950 g, medtem ko je teža vilic 400 g. 

Dogma X naj bi bila samo za 60 g težja od Dogme F.

 

 

Geometrija

 

Geometrija kolesa Dogma X ohranja nekoliko agresiven položaj, vendar ne tako agresiven kot pri modelu Dogma F. 


Ko so kolesa Dogma F, Dogma X in serija X druga ob drugi, je model Dogma X skoraj na sredini med njima glede na višino in doseg. 


Uradno ima cestno kolo Dogma X v primerjavi z kolesom Dogma F za 3,9 mm krajšo zgornjo cev kolesa (Reach) in za 15,4 mm višji sprednji del kolesa (Stack). 


Obstaja še nekaj drugih sprememb, vključno z večjim BB Dropom in nekoliko daljšo spodnjo cevjo, ki se prilega širšim plaščem. 


Velikost cestnih koles Pinarello ni standardna, na voljo pa je kar 11 različnih velikosti, med katerimi lahko izbirate.


Zahvaljujoč veliki izbiri velikosti, 16 velikostim krmila in dvema možnostma nastavitve sedežne opore, vam lahko ponudimo 352 kombinacij, da boste lahko našli popoln položaj na vašem novem cestnem kolesu Dogma X.

Za samo izbiro velikosti se posvetujte z našimi prodajalci ali obiščite naš Bike Fitting IdMatch studio za pravilno nastavitev položaja na kolesu.

 

 

Barve in oprema

 

Dogma X je na voljo s skupinami opreme Shimano Dura-Ace Di2, SRAM RED AXS in novo brezžično elektronsko skupino opreme Campagnolo Super Record Wireless. Za več informacij glede prilagoditve opreme, vključno z obroči, nas kontaktirajte na [email protected].

 

Na voljo so štiri različne osnovne barve, vključno s črno Xolar Black, oranžno Xolar Sun, zeleno Xolar Green in modro Xolar Blue, s programom Pinarello MyWay pa lahko po lastni želji prilagodite barvo kolesa.

 

 

 

Specifikacije in cene kolesa Dogma X*

 

Dogma X

Skupina opreme / grupa

Set obročev

Cena (EUR)

Dogma X Disc

Campagnolo Super Record EPS 2x12 DB WRL

CAMPAGNOLO BORA WTO 45 DB 2WF DARK N3W

16.399

Dogma X Disc

Shimano Dura Ace Di2 2x12 DB Power Meter

PRINCETON GRIT 4540 DB

16.199

Dogma X Disc

Shimano Dura Ace Di2 2x12 DB

DT SWISS ERC 1400 35 DB

15.199

Dogma X Disc

Shimano Dura Ace Di2 2x12 DB

PRINCETON GRIT 4540 DB

15.199

Dogma X Disc

Sram Red eTap AXS 2x12 DB

DT SWISS ERC 1400 35 DB XDR

16.199

Dogma X Disc

Sram Red eTap AXS 2x12 DB

PRINCETON GRIT 4540 DB XDR

16.199

*Cenik se lahko spreminja. Za več informacij nas kontaktirajte.